Influencerøkonomien viser ingen tegn på at bremse op. Markedet er vokset fra $1,7 milliarder i 2016 til hele $13,8 milliarder i 2021, og denne opadgående bane forventes at fortsætte.

 

Disse tips vil sætte din Instagram-konto op for den bedste chance for at få en engageret følger.

Definer dine indhold og niche

Først og fremmest er det vigtigt at have det samme billede og brugernavn på tværs af så mange sociale kanaler som muligt for brandkonsistens. Det er en af ​​de bedste ting, du kan gøre for at opnå anerkendelse. Som skuespiller kan dette være så simpelt som at bruge det samme headshot på din Instagram-profil, som du bruger på din blog hjemmeside eller IMDb-side.

 

For at udvide din Instagram-konto skal du give folk en grund til at følge med. At have en klar idé om, hvad du vil poste eller tale om på Instagram, vil gøre det lettere for folk at forstå, hvad du laver, og hvad de kan få ud af at slutte sig til dit hjørne af internettet.

 

Din niche kan være noget bredt, såsom skuespil, mode eller kæledyrspleje. Dine indholdssøjler bør dog være specifikke underemner, der er relevante for din niche. Hvis du for eksempel beslutter dig for at skrive et indlæg om at komme i gang som skuespiller, kan dine grundpiller være:

 

  • Skuespillerteknikkens do’s and don’ts
  • Hvor man kan finde gratis eller billige træningsressourcer
  • En dag i en arbejdende skuespillers liv

 

Dit indhold skal være specifikke nok til at adskille dig fra andre skabere i din niche. Hvis man går bort fra skuespileksemplet, kan en anden skuespilskaber have helt andre emner end dig, såsom:

 

  • Fungerende terminologi du har brug for at kende
  • Audition tips
  • Spørg mig om hvad som helst som skuespiller

 

At identificere en niche kan være svært for nogle. Derfor anbefaler vi, at du stiller dig selv disse spørgsmål for at hjælpe dig med at indsnævre dine fokusområder:

 

  • Hvad er mine største passioner?
  • Hvilken slags emner rådfører mine venner og familie mig om?
  • Er jeg ekspert på noget område?
  • Hvad kunne jeg se mig selv tale om i timer, dage eller måneder og ikke blive træt af?

 

Når du har fundet ud af dine indholdssøjler, kan du arbejde på at få din konto til at afspejle dem bedre.

 

Optimer din Instagram-bio

Din Instagram-biografi er lille, men mægtig. Hvis du optimerer den, kan du gøre din konto mere synlig, hvilket kan gøre det nemmere for dig at få flere.

 

I dit navnefelt skal du skrive dit fulde navn og inkludere din placering, ideelt set den nærmeste større by. Inkluder også ordet ‘skaber’, ‘influencer’, ‘blogger’, ‘skuespiller’ – hvad end du identificerer dig som. Navnefeltet er en af ​​de få ting på Instagram, der er søgbar. Brands bruger det til at lede efter influencers til at deltage i kampagner eller invitere til lokale begivenheder.

 

I din egentlige biografi skal du inkludere, hvad folk kan forvente af at følge dig. For eksempel: “Jeg hjælper håbefulde skuespillere med at få mere selvtillid.”

 

Hvis du er interesseret i at samarbejde med brands eller ønsker at være lettere at finde for agenter i fremtiden, er det en god idé at lægge din e-mailadresse i din bio (udover at tilføje en “e-mail”-knap til din profil), så brand- og talentchefer kan nemmere se det, når de spejder.

Der er i øjeblikket ikke nogen e-mail-knap på Instagram-profiler, når de ses fra desktop. Mange brands kaster stadig kampagner ved at se profiler på computeren. Derfor er det ekstra vigtigt at skrive hele din e-mail ud i din bio. Du kunne eventuelt også få oprettet en professionel hjemmeside til brands for nemmere at lære hvem du er, og kontakte dig.